Günümüz mühendislik eğitimi, yalnızca teknik bilgi aktaran bir süreç olmanın ötesine geçmiş; öğrencilerin problem çözme, takım çalışması, dijital okuryazarlık, girişimcilik ve etik duyarlılık gibi becerileri geliştirmeyi zorunlu kılmıştır. Fakültemiz bu doğrultuda, proje tabanlı öğrenme, araştırma laboratuvarları ve sektör iş birlikleriyle desteklenen uygulamalı bir öğrenme ekosistemi sunmaktadır. Aynı zamanda, mühendislik ve doğa bilimleri eğitimi, sadece teknik mükemmeliyetle değil, sürdürülebilir kalkınma hedefleri ile de uyumlu olmalıdır. Fakültemiz bu bilinçle, çevre duyarlılığı, iklim değişikliğiyle mücadele, yapay zekâ ve enerji verimliliği gibi kritik alanlara yönelik eğitim-öğretim ve Ar-Ge faaliyetlerini öncelikli alanlar olarak benimsemektedir.
Araştırma üniversitesi olma vizyonumuzun bir parçası olarak, fakültemiz mensuplarının ulusal ve uluslararası düzeyde rekabetçi bilimsel yayınlar, TÜBİTAK ve Avrupa Birliği destekli projeler ve sanayi iş birlikleri yürütmesi teşvik edilmektedir. Bu stratejik yaklaşım, yalnızca bilgi üretimini değil, aynı zamanda bilgiyi toplumsal faydaya dönüştürme misyonunu da içermektedir.
İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi’nin kültürel birikimiyle harmanlanmış mühendislik ve doğa bilimleri vizyonu, bütüncül bir akademik gelişim, etik değerlere bağlılık ve toplumla entegre bir bilim üretimi ilkeleri üzerine inşa edilmiştir.
Fakültemizi tercih eden tüm öğrencilerimize; yaşam boyu öğrenme becerileriyle donanmış, eleştirel düşünen, milli ve küresel sorunlara çözüm üretebilecek bireyler olmaları yönünde ilham verici bir yolculuk sunmayı taahhüt ediyoruz.”
Saygılarımla,
Prof. Dr. Abdulsamet HAŞILOĞLU
Dekan